יום שלישי, 14.05.2024 שעה 09:46

מי תהיה בבית העליון של הליגה בכדוריד?

מכבי ת"א ובני הרצליה נפגשות לעימות ראש בראש כשהמנצחת תבטיח את מקומה בבית העליון ואילו המפסידה תקווה להפסד של הפועל ר"ג מול אס"א ת"א

|
ניצחון והפועל ר
ניצחון והפועל ר"ג בפלייאוף העליון
ביום שישי ייערך המחזור ה-11 והאחרון לפני פגרת נבחרת בת חודש וחצי שלאחריה ייפתח הבית העליון.

ארבעת הגדולות (הפועל ראשל"צ, מכבי ראשל"צ, נס ציונה ואס"א ת"א) הבטיחו, כמו תמיד בשנים האחרונות, את מקומן בבית העליון הרבה לפני סיום הסיבוב הראשון ונותרו עוד שני כרטיסים פתוחים לגמרי למקומות 5-6.

הרצליה תגיע להדר יוסף, למשחק מול מכבי ת"א כשהמנצחת תבטיח את המקום החמישי והעפלה, המפסידה תהיה תלויה בחסדי הקבוצות שדולקות אחריהן.

מכבי ת"א – בני הרצליה, 17:00, הדר יוסף
שתי הקבוצות רוצות להבטיח את העפלתן במשחק הזה ומבלי להיות תלויות בחסדי הקבוצות שדולקות אחריהן, הפועל ר"ג שתשחק מול אס"א ועירוני פ"ת שתשחק מול נס ציונה.

בעונה שעברה הבטיחה ת"א את מקומה בבית העליון עוד לפני המחזור האחרון, אך העונה לאחר פתיחת עונה חלשה מאוד היא תיקנה את מצבה עם שלושה ניצחונות רצופים וחשובים.

הרצליה, בעונתה השנייה בליגת העל, היא הקבוצה המשתפרת של העונה. תחת סער פרנקל בעונה שעברה הקבוצה הבטיחה את הישארותה בליגת העל הרבה לפני סיומה.

גיל סגל, שהגיע במקום פרנקל ניצל את הבסיס האיתן של העונה שעברה שאליו צירף חיזוקים במקומות הנכונים. תוצאת תיקו תספיק להרצליה בכדי להבטיח את מקומה בבית העליון.


האם אס"א ת"א ימנעו מהפועל ר"ג עלייה לפלייאוף העליון
האם אס"א ת"א ימנעו מהפועל ר"ג עלייה לפלייאוף העליון

הפועל ר"ג – אס"א ת"א, 17:00, זיסמן
אצל ר"ג מגיעים למשחק זה אופטימיים אבל מבינים כי כל הסיכויים נגדם. בשבוע שעבר בדרבי שברה הקבוצה את "נאחס ארזים" עם ניצחון בדרבי של ר"ג 23:24. אדומי ר"ג יודעים כי אס"א תנסה לחזר למסלול הניצחונות לאחר ההפסד הביתי למכבי ראשל"צ.

הקבוצה של המרכזית של האקדמיה (בליגה הארצית והשלישית יש גם אס"א ב"ש ואס"א טכניון) מחפשת ניצחון שיבטיח לה את המקום השלישי בתום הסיבוב הראשון.

בפגרה צפויה הקבוצה להתחזק בשחקנים הזרים שאין לה וצפויה לגלות יכולת משופרת בצמד הסיבובים הבאים משום שלאס"א יש את הבסיס הישראלי הטוב ביותר בליגה.

מאמן הפועל ר"ג, אריק שפירא, אמר ל-ONE לקראת המשחק המכריע: "המשחק האחרון של הסיבוב, אם מנצחים אנו בבית העליון. אס"א עדיפים אבל במשחק נתון אפשר ביום טוב להפתיע כל קבוצה, אני בטוח שגם כל החולים והפצועים יחכו עם הטיפולים לפגרה ולא כל יום הפועל ר"ג יכולה להצטרף לבית העליון. הרבה רצון והרבה הקרבה הם הדברים הדרושים לניצחון".


נס ציונה. הם כבר בפלייאוף העליון
נס ציונה. הם כבר בפלייאוף העליון

א.כ נס ציונה – עירוני פ"ת, 17:00, צימרמן
הטייגרים חוגגים את החזרה לאולם הביתי האמיתי, צימרמן. האולם עבר שיפוצים במשך תקופה ארוכה בה הוחלפו הכיסאות ביציעים ומשטח ה-PVC הישן הוחלף בפרקט החדש ביותר בכדוריד הישראלי. הכתומים לא צפויים לרחם על פ"ת שרוצה להפתיע ובמקביל לקוות להפסדים של מכבי ת"א והפועל ר"ג.

הפתח תקוואים המאכזבים והמאוכזבים צריכים את צירוף המקרים הנ"ל ולא ממש בונים עליו. הקבוצה הכחולה סיימה 30% ממשחקיה העונה בתוצאות תיקו ועל אף שבכדוריד תיקו הוא חצי ניצחון נראה כי זו היא הסיבה שהקבוצה תמצא עצמה שוב בבית התחתון.

צחי וייס, יו"ר עירוני פ"ת סיכם את הסיבוב הראשון ל-ONE: "יש לנו משחקים מצויינים ולא טובים בזה אחר זה. זהו המחיר של סגל צעיר, אנחנו במעטפת הנתונים והמטרות שניתנו לקבוצה היה לסיים במקומות 5-7 כשגם שביעי הוא פחות או יותר באותה הרמה של הקבוצות במקומות 5-6 בבית העליון".

לגבי המשחק הקרוב אמר וייס: "הקבוצה מגיעה לכל משחק בכדי לנצח, בגלל שזה לא תלוי בנו אנו חושבים אך ורק על המשחק הנתון, לא נעשה חיים קלים לנס ציונה בכל מקרה".


הפועל ראשל"צ. סיבוב ראשון מאכזב
הפועל ראשל"צ. סיבוב ראשון מאכזב

הפועל ראשל"צ – א.ס רמה"ש, 17:00, אשלים
האדומים של סער פרנקל רוצים לצאת לפגרת הנבחרת עם ניצחון נוסף. היתרון של הקבוצה הזו ביחס לשלושת הגדולות האחרות טמונה בעובדה שמאמן הנבחרת, שלמה הופמן, זימן את גיל יעקב בלבד לקמפיין הנבחרת ושאר הקבוצה תעמוד לרשות פרנקל באימונים בתקופת הפגרה.

הצעירים של ראובן יוספולסקי מסכמים סיבוב ראשון סביר בהחלט. עם ממוצע גילאים בן 20 שנה הקבוצה השיגה 6 נקודות בסיבוב הראשון ורחוקה שלוש נקודות מ"הארזים" ומשחקי המבחן.

מכבי ק"ש חולון – מכבי "הארזים" ר"ג, 17:00, קציר
החולונים הם אכזבת העונה עד כה. לאחר שכמו ארבעת הגדולות הם היו חלק בלתי נפרד מהבית העליון, במחזור האחרון העונה לקבוצה נותר סיכוי תיאורטי בלבד להעפיל לבית העליון וכנראה היא תשחק מול "הארזים" גם בהמשך העונה.

לעומת החולונים, שלא רגילים למצוא עצמם בבית התחתון, אצל "הארזים" זה דבר צפוי כמעט בכל עונה. כרגע הקבוצה מדורגת במקום הלפני אחרון שמוביל למשחקי המבחן ונקודה אחת בלבד מעל המקום האחרון, מכבי הקרייתים, שמוביל אוטומטית לליגה הלאומית בעונה הבאה.


מכבי ראשל"צ. אלופי החורף
מכבי ראשל"צ. אלופי החורף

מכבי ראשל"צ – מכבי הקרייתים, 15:00, גן נחום, ראשל"צ
משחק קצוות קלאסי. עונה רביעית ברציפות שבה חניכיו של גלעד מאור מסיימים עם התואר הדמיוני אותו מכנה מאור "אליפות החורף". ברור כי אותו מעניינת "אליפות הקיץ" ולא זו החורפית. אצל הקרייתים הותיקים מסכמים עונה חורפית נוספת במקום האחרון.

הנציגה של צפון הארץ בליגת העל היא המועמדת מספר אחת לרדת אוטומטית מהמקום האחרון בחזרה לליגה הלאומית כשבמקביל מכבי קריית מוצקין צפויה להחליף אותה בעונה הבאה כי נכון להיום לא נמצאה קבוצה שמסוגלת לעצור את מוצקין בליגה הלאומית.

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */