יום שבת, 20.04.2024 שעה 07:19
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

שפל אדום: הפועל ת"א מחוץ לטופס הטוטו

לאחר ה-1:0 מול נתניה, הוצאה הקבוצה מהטופס לקראת בית"ר. דובר הטוטו: "לא ראוי להכניס את המשחק". שחקן: "זה זלזול שנותן לנו מוטיבציה"

|
פאביו ג'וניור מול נתניה. הפועל מחוץ לטופס הטוטו
פאביו ג'וניור מול נתניה. הפועל מחוץ לטופס הטוטו
למחרת ההפסד 1:0 למכבי נתניה, שהותיר אותה במקום האחרון בליגת העל, הפועל תל-אביב הוצאה הבוקר (ראשון) מטופס הטוטו לקראת משחק הקצוות מול האלופה והמוליכה, בית"ר ירושלים, במחזור הקרוב.

זהו שפל חדש לאדומים שספגו אמש את הפסדם השמיני בליגת העל וזה היה הפסדם החמישי במגרשם הביתי, בלומפילד.

כאמור, אלי גוטמן הופיע בפעם הראשונה על הקווים כמאמן הפועל ת"א במפגש מול נתניה. הפועל הפגינה יכולת הרבה יותר טובה מבעבר אך לא הצליחה לתרגם זאת לשערים ושער בודד של אוקצ'ה בדקה השישית הנחיל להפועל הפסד נוסף.

למרות היכולת המעודדת של הפועל, כנראה שבומעצת ההימורים לא ממש התרשמו ואיבדו אמון בקבוצתו של גוטמן, שתפגוש את בית"ר במחזור הקרוב בליגה.

דובר המועצה להסדר ההימורים בספורט, ברוך דגון, אמר ל-ONE: "השיקול להוציא את הפועל ת"א מהטופס הוא מקצועי נטו, לטובת הטופס ומהמרי הטוטו. בכל יום ראשון אנחנו מקיימים ישיבה, מסתכלים על מלאי המשחקים ואנחנו חושבים את מי להוציא ואת מי להשאיר.

"לגבי המשחק בין הפועל לבית"ר, אנחנו חושבים שהוא לא ראוי. לא צריך להשקיע אמוציות מיותרות בנושא, גם לא צריך להיעלב אם קבוצה נמצאת בטופס או לא".

בהפועל ת"א הגיב אחד השחקנים על הצעד המשפיל: "תמיד כשמוציאים קבוצה מהטוטו זה עושה לה רק טוב. בדרך כלל כשעושים צעד כזה ולא סופרים קבוצה, זה רק נותן לה יותר מוטבציה לעלות ולנצח. נכון שזה משחק מול בית"ר בטדי, אבל הכל יכול לקרות. חוץ מזה שזה צעד ממש מזלזל של הטוטו, אסור לשכוח שאנחנו הפועל ת"א".

גוטמן: "תנו לי רק מקום אחד מעל הקו האדום"
"תנו לי רק מקום אחד מעל הקו האדום ואני מאושר", אמר אתמול (שבת) אלי גוטמן, המאמן הטרי של הפועל ת"א, לאחר ההפסד לנתניה.

גם חילוף המאמנים לא עזר להפועל שנשארת במקום האחרון, אוקוצ'ה העלה את נתניה ליתרון כבר בדקה השישית, היתרון המקדים החזיק עד הסיום והעניק לנתניה את שלוש הנקודות.

נתניה נשארה בעשרה שחקנים בדקה ה-64 אחרי שאלמוג כהן ראה כרטיס אדום. הפועל היתה טובה יותר, אך לא הצליחה לכבוש.


צפו בתגובות מבלומפילד

גוטמן בהופעתו הראשונה על הקווים כמאמן האדומים סיכם את המשחק: "מבחינת התוצאה ברור שרציתי משהו יותר טוב. מבחינת היכולת, ברוב שלבי המשחק היינו יותר טובים ממכבי נתניה. זה מתסכל שלמרות שהיינו טובים, לא ראיתי את שטראובר מציל איזה כדור.

גוטמן הוסיף: "אני מאוכזב מאוד כי פתחנו טוב את המשחק. השחקנים יישמו את ההוראות שהעברתי להם ב-3 ימים האחרונים ועשו תנועה. אם הייתי רוצה שחקן שיגיע לקרוס זה יגאל אנטבי, אבל אף קרוס לא נכנס לו כמו שצריך. בחצי השני לא הגענו למצבים. דיברתי עם השחקנים שלושה ימים על כך שלא לתת להם לבעוט. הם בעטו פעמיים אל השער ופעם אחת זה נכנס.

"היה ברור לי שאני לוקח את התפקיד והלהבות בוערות. כרגע אני לא יכול לומר מה יהיה בינואר. ראיתי במשחק כמה נקודות שמבחינתי עבדתי עליהן בשלושת הימים שאני פה. זה לא עוזר כי זה עדיין הפסד. אני מאוכזב כי זה לא היה משחק שהיינו צריכים להפסיד, הם לא היו יותר טובים מאיתנו אבל בכדורגל אין יותר טובים".


שחקני הפועל מול נתניה. עכשיו הם גם מחוץ לטוטו (ניר בוקסנבאום)
שחקני הפועל מול נתניה. עכשיו הם גם מחוץ לטוטו (ניר בוקסנבאום)

המאמן נשאל האם הסגל שיש לו מספיק והאם הוא יחזק את הקבוצה בחלון העברות, גוטמן אמר עם חיוך: "מה זה מספיק טוב? לקחת את הצ'מפיונס ליג? אני כרגע לא מדבר על הסגל".

על מצבה של הפועל, אמר המאמן: "על מה אני יכול לחשוב כשהקבוצה נמצאת היכן שהיא נמצאת. אני רוצה בזמן הקרוב לצאת מתסמונת ההפסדים. היום זה לא היה משחק שהיינו אמורים להפסיד. ראיתי הרבה דברים - ראיתי שחקנים שרוצים ונלחמים, ראיתי גם ליקויים ואנשים שקרובים למערכת ומשקיעים והם מאוד כואבים. גם הקהל כואב".


ליאור אסולין ושחקני הפועל יורדים מאוכזבים (ניר בוקסנבאום)
ליאור אסולין ושחקני הפועל יורדים מאוכזבים (ניר בוקסנבאום)

כשנשאל גוטמן האם שחקניו חסרי ביטחון, ענה המאמן הטרי: "כשקבוצה נמצאת במקום האחרון אין ספק שהם סובלים מחוסר בטחון אבל אמרתי להם תשאירו לי את כל הלחץ, אני לוקח את כל האחריות, אתם רק תהנו מהכדורגל. השחקנים שהגיעו לכאן בקיץ חשבו שהם יהיו בצמרת ופתאום הם מוצאים את עצמם בתחתית, אז זה משפיע עליהם".

ראובן עובד הוחלף כבר בדקה ה-40 וגוטמן הסביר מדוע: "אמרתי לראובן שהגעתי שאני רוצה לבנות עליו אבל שיש לו בעיה בקבלת החלטות מתי לשחרר את הכדור ומתי לעשות דריבל ודווקא שהוא עשה דריבל קיבלנו גול בצד השני. הוא פתח טוב את המשחק אבל אחרי הגול שקיבלנו הוא דעך אז החלטתי לעזור לו והוצאתי אותו".


ראובן עובד. "הוא דעך לאחר השער" (ניר בוקסנבאום)
ראובן עובד. "הוא דעך לאחר השער" (ניר בוקסנבאום)

שחקנה של הפועל, שי אבוטבול, אמר בסיום: "אני רוצה להודות לאוהדים שלנו, שבאו וראו אותנו מאכזבים אותם וזה כואב לי. אנחנו בתקופה לא טובה, אנחנו השחקנים אשמים במצב של הקבוצה ואנחנו צריכים להוציא את הקבוצה מהמצב שנקלעה אליו. אני מאמין שכן נישאר בליגה".

לגבי החלפת המאמן, אמר אבוטבול: "אני לא רוצה לדבר על זה אבל במחצית הראשונה שיחקנו טוב והגענו למצבים. נתנו מחצית שניה פחות טובה, אני לא חושב שיש בנו חוסר בטחון. אנחנו מגיעים לכל משחק מוכנים אבל הכדור פשוט לא נכנס לנו, נקווה שבמשחקים הבאים זה רק ישתפר".


אלי גוטמן ויוסי אבוקסיס. עוד הפסד להפועל (ניר בוקסנבאום)
אלי גוטמן ויוסי אבוקסיס. עוד הפסד להפועל (ניר בוקסנבאום)

בסיום שחקני הפועל ירדו לחדר ההלבשה כשהעצב ניכר היטב על פניהם, ולא דיברו אחד עם השני בסיום. שחקן בהפועל אמר לאחר המשחק: "מרגישים את השינוי עם גוטמן, ראינו כמות מצבים שלא הגענו אליה כל העונה, אבל הכדור פשוט לא רוצה להיכנס. אני מאמין שיהיה בסדר ממשחק למשחק".

שחקני מכבי נתניה ניגשו בסיום המשחק ואיחלו לגוטמן בהצלחה בהפועל תל אביב. כזכור גוטמן פוטר מנתניה לפני עונה וחצי, והמפגש מול האקסית היה פיקנטי בשבילו. דדי בן דיין אמר לגוטמן:"אני מאמין בך, ומאחל לך בהצלחה".בהפועל לא מדברים כרגע על חיזוק אבל ברור לכולם שם שהשאיפה בינואר היא להביא חלוץ לקבוצה.


יוסי אבוקסיס. לא מאמין בבלומפילד (ניר בוקסנבאום)
יוסי אבוקסיס. לא מאמין בבלומפילד (ניר בוקסנבאום)

סוכנו של עובד: "מי שטעה הוא גוטמן"
אייל מלול, סוכנו של ראובן עובד תקף את אלי גוטמן על החילוף המוקדם של עובד בהפסד לנתניה. מלול אמר ל-ONE: "מי שטעה בקבלת ההחלטות הוא לא ראובן עובד אלא אלי גוטמן. אם הוא לא היה מעלה אותו במחצית השניה זה עוד היה נורמלי, אבל להוציא אותו במהלך המחצית הראשונה זה משפיל".

גוטמן דווקא קיים שיחה אישית עם הקשר כשהגיע לקבוצה, ואמר לו שהוא בונה עליו. המאמן הסביר החליף את עובד לא בגלל שהיה מאוכזב ממנו אלא בגלל שרצה לעזור לו.

תמיר כהן: "בינתיים, אני כולי בנתניה"
מאמן מכבי נתניה, ראובן עטר, אמר בסיום: "זה קשה לבוא נגד שתי קבוצות שנלחמות על החיים עם כל המומנטום של החלפת המאמן - אבל זה לא על חשבוננו. החוכמה היא כשטוב, אז לשפר אם צריך. אני מרוצה 3 שחקני נוער פתחו בהרכב. כשהתלכיד טוב, אפשר לשלב צעירים".


ראובן עטר.  "כל הכבוד לשחקנים שלי" (ניר בוקסנבאום)
ראובן עטר. "כל הכבוד לשחקנים שלי" (ניר בוקסנבאום)

ראובן עטר קיבל את תפקיד המאמן בנתניה בעונה הקודמת לאחר שאלי גוטמן פוטר. על המפגש עם גוטמן אמר עטר: "זה לא היה משהו מיוחד מבחינתי".

עטר הוסיף: "אמרתי לשחקנים לפני המשחק, שהפועל ת"א רוצה להתאושש ולחזור לליגה דרך הנשק שלנו. מה שמייחד את הקבוצה שלנו זה משחק טקטי וחזק. בזה הם רצו לבוא ולנצח אותנו. כל הכבוד לשחקנים שלי שניצחו את המשחק הזה. אנחנו מדברים כרגע על להיות בצמרת, וכשנהיה בסיבוב השלישי נוכל לדבר על מקום כזה או אחר. כרגע זה לא נכון לדבר על אליפות".


שחקני מכבי נתניה חוגגים את השער מול הפועל (ניר בוקסנבאום)
שחקני מכבי נתניה חוגגים את השער מול הפועל (ניר בוקסנבאום)

שחקנה של נתניה, תמיר כהן, שמועמד למספר קבוצות באירופה ועשוי לעזוב בינואר, אמר: "לא משנה מה יהיה בחלון ההעברות. בינתיים אני כולי במכבי נתניה. אני רוצה להתקדם במכבי נתניה. זו הדרך שלי. הלוואי שאהיה במקום שאצליח בו".

על המשחק, אמר כהן: "אני חושב שהוכחנו אופי ברמה גבוהה מאוד, זה היה קיצוני לגמרי ממה שראינו מול כפ"ס. הליגה אבל עוד בחיתוליה. אם נהיה במצב הזה במחזור ה-20 לקראת סוף הסיבוב השני אז נגיד לעצמנו וואלה אולי אפשר לקחת אליפות. אנחנו לא מפחדים להגיד את המילה הזאת, אבל עדיין מוקדם עוד לדבר על אליפות. אנחנו נסתכל על עצמנו, נמשיך להתקדם ומתישהו זה יגיע".


תמיר כהן. "בינתיים, אני בנתניה" (ניר בוקסנבאום)
תמיר כהן. "בינתיים, אני בנתניה" (ניר בוקסנבאום)

אבי סטרול: "לא פחדנו שהפועל ת"א תתאושש מולנו, אבל ידענו שנבוא למשחק קשה מאוד. הם החליפו מאמן ותמיד כשיש מאמן חדש קבוצה מגיעה בהתלהבות ויש להם קהל נפלא, אבל מכבי נתניה קבוצה גאה, יש לנו הרבה שאיפות השנה והראנו את זה היום על המגרש". לגבי אליפות אמר סטרול: "אנחנו לא מדברים ונותנים הצהרת כוונות אנחנו צריכים להוכיח את זה על המגרש כי העונה עוד ארוכה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */