יום ראשון, 05.05.2024 שעה 01:48

לרוז'ה פדרר לא עשו בעיות עם המרצדס

השוייצרי ניצח 2:6, 3:6 ו-2:6 את פרר בגמר וזכה בצ'ק על סך מיליון וחצי דולרים ואת המכונית היוקרתית. פדרר: "אני מצפה בכיליון עיניים לחופשה"

|
רוז'ה פדרר במדינה האדומה. שליטה אבסולוטית (רויטרס)
רוז'ה פדרר במדינה האדומה. שליטה אבסולוטית (רויטרס)
לא, זה לא ממש חדש, אבל רוז'ה פדרר הוא אלוף המאסטרס בשנגחאי: השוייצרי גבר היום (ראשון) על דוד פרר מספרד בשלוש מערכות חלקות 2:6, 3:6 ו-2:6.

פדרר שלט ללא עוררין במשחק, והספרדי אף שלא שיחק רע, לא יכול היה להתמודד עם 64% של הסרב הראשון שנכנסו למחבט מס' 1 בעולם, ו-84% נקודות סרב ראשון שזכה. פדרר זכה בתואר המאסטרס הרביעי שלו.

דוד פרר, בהופעת בכורה בטורניר המאסטר, ובגמר, הציג יכולת סבירה, אבל מול השוייצרי זה לא מספיק: רוז'ה פדרר מוביל עליו 0:8 במפגשים ביניהם, ובכולם איבד רק מערכה אחת. כך או כך, הספרדי יעלה למקום ה-5 בעולם, דירוג השיא שלו.

השוייצרי, אחרי ההפסד המפתיע לפרננדו גונזאלס, הוכיח שעם הגב אל הקיר הוא הכי טוב בעולם, ויצא עם שני ניצחונות, על אנדי רודיק וניקולאי דווידנקו, הוסיף עוד אחד על רפא נדאל בחצי הגמר, והשלים את "הסבב" על השמינייה הראשונה, עם ניצחון גדול בגמר.

פדרר זכה במיליון וחצי דולרים, יריבו הספרדי לקח צ'ק של 700 אלף דולר: לא רע עבור שבוע עבודה.

"אני ממש מאושר", אמר פדרר לאחר שהשלים את המלאכה מול פרר, "אני מצפה עכשיו בכיליון עיניים לחופשה, שתגיע אחרי עונה מתישה".

פרר הנרגש הסתפק בכך ש"פדרר הוא פשוט השחקן הטוב בהיסטוריה".

מערכה ראשונה - 2:6 לרוז'ה פדרר
פרר פתח עם חבטות ההגשה, ומיד נקלע לפיגור של 30:0, עם 2 טעויות לא מחוייבות. הספרדי, שזכה בחמישה תארים השנה, הוכיח שלא הגיע לשמש תפאורה, ובסמאש נהדר הישווה וזכה בעוד 2 ראלי'ס גדולים כדי להבטיח 0:1 על פדרר.

פדרר פתח את המשחקון השני עם חבטת העברה מצוינת, אך פרר חזר נהדר וקיבל הזדמנות לשבירה. השוייצרי עלה לרשת בפעם הראשונה והישווה. השניים נאבקו, אך בכל פעם שפדרר עלה לרשת, הוא השיג את הנקודות. לספרדי לא היתה תשובה, 1:1. במשחקון השלישי קיבלנו את השבירה הראשונה: פדרר היה דומיננטי ולא הותיר צ'אנס לספרדי הצעיר, שלא הצליח לזכות ולו בנקודה אחת. 1:2 לרוז'ה.


נשבר במשחקון השלישי. דויד פרר
נשבר במשחקון השלישי. דויד פרר

השוייצרי לא התקשה לשמור על חבטות ההגשה שלו ולעלות ל-1:3 מהיר. לדויד פרר לא היתה תשובה לחבטות גב היד הקטלניות של שוייצרי. אין ספק שפדרר התכונן היטב למשחק: הוא הריץ את פרר על הקו האחורי וברגע שהרגיש יתרון קל לא פחד לעלות לרשת ולתת פיניש מצוין. שבירה נוספת במשחקון החמישי העלתה את פדרר ל-1:4 לא צפוי.

הצופים שטרחו וטסו מספרד לטורניר המאסטרס היו שקטים מאוד במגרש המרכזי של שנגחאי. הביטחון של פדרר אחרי הניצחונות בבית המוקדם, עשו את שלהם: פדרר שמר על חבטות ההגשה ועלה ל-1:5. פרר שמר בקושי על המשחקון הבא, וצימק ל-2:5. אך פדרר לא טעה, שמר בקלות על חבטות ההגשה, ולקחת את הסט הראשון בווינר אופייני.



מערכה שניה - 3:6 לפדרר, הספרדי ריסק מחבט
פרר שנראה מדוכא מהמערכה הראשונה, קיבל עידוד מאסיבי מהקהל הביתי, שלא רצה לראות את השוייצרי גומר עניין כל כך מהר, אחרי ששילמו במיטב כספם לראות מאץ' מעניין ולא עוד ניצחון חד-צדדי. תפילותיהם נענו והספרדי בן ה-25 שמר על חבטות ההגשה שלו, בדרך ל-0:1. פדרר הגיב מהר והישווה, 1:1.

"פרו" (ברזל בקטאלנית) התאושש ושמר גם על חבטות ההגשה במשחקון השלישי, אך השוייצרי דאג להשוות שוב ל-2:2, כשאף אחד מהטניסאים לא מסכן יותר מדי את חברו. הספרדי שמר גם על המשחקון הבא, 2:3 והקהל, שציפה לראות בגמר ספרדי אחר, רפא נדאל, הניף דגלי ספרד בביישנות.



רוז'ה פדרר הגיש למשחקון השישי. פרו עוד עשה קולות של מאבק עם 40:30, אבל השוייצרי לא נתן לו הזדמנות, והישווה ל-3:3 במערכה השניה. במשחקון השביעי פדרר הלם שוב: הספרדי חלם ונשבר בפעם הראשונה במערכה, דווקא בשלב כה קריטי. מנגד, השוייצרי הקפיד לדייק כמו שעון עם חבטות העברה מושלמות ועלה ל-3:5.

בחבטות ההגשה שלו, פרר נקלע שוב לפיגור, ועמד בפני נקודת מערכה. הוא הצליח להשוות, אך אז הגיע הראלי היפה במשחק: הספרדי נראה בדרך לניצחון, אחרי 20 העברות מצד לצד, אבל פדרר הוכיח שוב את גאוניותו וחתך סלייס מושלם כדי להקים את עשרות אלפי הצופים ממקומם ולהריע - הם צפו בגדול מכולם במיטבו. היתרון המשיך להתחלף מצד לצד, כשהשוייצרי מותיר את יריבו חסר אונים וזוכה 3:6 במערכה השניה. פרר הטיח את המחבט בעוצמה וריסק אותו.

מערכה שלישית - 2:6 לפדרר, האלוף החדש-ישן
פדרר פתח את המערכה עם חבטות ההגשה. לשם שינוי, הספרדי נתן פייט רציני ואף הגיע לנקודת שבירה. אבל אצל פדרר כרגיל, אין מתנות חינם. השוייצרי לא ויתר על המשחקון וניצח. פרר הישווה במשחקון הבא ל-1:1, ופדרר חזר להוביל מיד עם שמירה על ההגשות.



במשחקון הרביעי קבלנו שוב תצוגת תכלית של פדרר: הספרדי הגיש אך טעויות לא מחויבות העלו את פדרר ל-30:40. פרו הצליח להריץ את השוייצרי וכשנראה היה שהראלי גמור, פדרר אאוט אוף דה בלו שיגר בקהנד ענק ופרר שלח את הריבאונד החוצה, 1:3 לפדרר ושבירה מכרעת במערכה השלישית.

השוייצרי הזיע מעט במשחקון החמישי אך כמובן, שמר על ההגשות ועלה ל-1:4. 2 משחקונים לסוף הידוע מראש. פרר עוד צימק ל-2:4, אך הקפיד לשמור על עקביות, נשבר במשחקון האחרון ושלח את רוז'ה פדרר לחגוג בפעם המי-יודע-כמה.

נואלס ונסטור זכו בטורניר הזוגות
מארק נואלס ודניאל נסטור חגגו מוקדם יותר לאחר שזכו בטורניר הזוגות של המאסטרס. הצמד, שדורג במקום הראשון בטורניר, הביס את סימון אספלין וז'וליאן קנולה 2:6 ו-3:6, והניף את הגביע.

זה היה התואר ה-50 בקריירה של נסטור. בן זוגו, נואלס, הסתפק בתואר ה-47 שלו בקריירה, שהיה גם התואר ה-40 של הצמד המצוין.



אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */