יום שבת, 20.04.2024 שעה 01:18
ליגת ווינר סל 23-24
87%1822-211223מכבי ת"א
73%1828-206722הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
41%1784-176922הפועל עפולה
41%1987-182122הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 20:40
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • עירוני נס ציונה
  • רביעי, 24/04, 20:30
  • הפועל ת"א
  • עירוני קריית אתא
  • חמישי, 25/04, 20:30
  • הפועל עפולה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 26/04, 13:45
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • הפועל חולון
  • הפועל ירושלים
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני רמת גן

סופו: הרגשות השתלטו עליי, רציתי רק להפחיד

סנטר מכבי ("מצטער על התגובה שלי") הועמד לדין. עורכי דינו ביקשו עונש השעייה על תנאי, התביעה ביקשה הרחקה מ-8 משחקים וקנס של 40 אלף ש"ח

|
סופוקליס שחורציאניטיס בבית הדין (רדאד ג`בארה)
סופוקליס שחורציאניטיס בבית הדין (רדאד ג`בארה)

פחות מיממה אחרי שהעפיל לשלב הפיינל-פור היוקרתי של היורוליג עם מכבי תל אביב, נאלץ סופוקליס שחורציאניטיס לקטוע את החגיגות ולהגיע היום (חמישי) לבית הדין של איגוד הכדורסל.

כזכור, סופו איבד את עשתונותיו בסיום הדרבי התל אביבי האחרון בהדר יוסף, אחרי שפרץ ליציע בניסיון לתפוס אוהד שקילל אותו לכאורה, וגרם לסערה גדולה שנבלעה לאחרונה בתוך ההמולה סביב קרבות היורוליג של הצהובים. גם הפועל תל אביב עמדה לדין בגין אותו דרבי סוער, זאת בעקבות התנהגות לא הולמת של אוהדיה.

הסנטר היווני נאלץ לחזור למציאות ולהתמודד עם התקרית הלא פשוטה הזו, בתקווה שהעונש שיקבל לא ימנע ממנו לשחק בשלבי ההכרעה של הליגה המקומית.

היועץ המשפטי, רונן ויינברג, דרש להרחיקו לשמונה משחקים, והוסיף על כך בקשה לעונש כפול (16 משחקים) על תנאי, 40 שעות פעילות חינוכית בהתנדבות וקנס כספי על סך 40 אלף שקלים. עורכי הדין המייצגים את סופו ביקשו לגזור על הסנטר עונש הרחקה על תנאי בלבד, כמו גם הפחתה של הקנס הכספי שביקשה התביעה.

יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי, מנהל הקבוצה, ניקולה וויצ'יץ', ודובר הקבוצה ניצן פררו הגיעו לדיון של סופו, אותו ייצגו עו"ד זאביק כהן ועו"ד ד"ר טל רוטמן. את הפועל ת"א ייצג עו"ד שלומי שניידר. גם יו"ר האדומים, רמי כהן, הגיע לדיון, כמו גם המשקיע ידידיה רפפורט ודובר הקבוצה, נמרוד בוכמן. רפ"ק יהודה כהן, שנכח בדרבי, הגיע גם הוא לדיון כעד.

סופו ושמעון מזרחי בבית הדין (רדאד ג´בארה)
סופו, שמעון מזרחי ועו"ד טל רוטמן בבית הדין (רדאד ג´בארה)
 

עו"ד רוטמן פתח את דבריו: "ברמה העובדתית אנו לא כופרים בכך שבעקבות פרובוקציה חמורה השחקן (סופו) יצא חזרה (מהמנהרה) והחל לרדוף אחרי האוהד. את זה אנו לא מכחישים. אנו מכחישים כל טענה לגבי נזק, פגיעה או קטטה. שלא הייתה, זה ברמה העובדתית. נראה שכל האירוע הוא אירוע של שניות בודדות ששחקן איבד קור רוחו לאחר שהתגרו בו, איימו עליו וקיללו אותו".

"רואים שהוא לא הפיל אף אחד ומי שהפיל אנשים הוא אותו אוהד פרובוקטור. ברמה המשפטית תשמעו את השחקן מתאר את הדברים. לא נטען שההתנהגות של השחקן הייתה ראויה, נטען שהשחקן הגיב לפרובוקציה. זוהי התנהגות לא הולמת ונכחיש את סעיפי האישום האחרים", הוסיף רוטמן.

שמעון מזרחי אמר על אותו אוהד הפועל: "יודעים בדיוק מי הוא, מה הוא ומה הוא גרם במגרשים אחרים. לא עשו כלום עד היום על מנת לטפל בו".

שמעון מזרחי (רדאד ג´בארה)
שמעון מזרחי בדיון (רדאד ג´בארה)
 

עו"ד רוטמן המשיך: "לשחקן (סופו) קריירה ארוכה בלי תקריות אלימות. הפועל מתלוננים, אבל הם לא הביאו את העד. השחקן יספר מה אמרו לו, גם את האווירה הכללית, ותראו שהאוהד הזה הוא לא אוהד כדורסל רגיל".

עו"ד שלומי שניידר, המייצג את הפועל, ביקש להראות שסופו הפיל ילדים בדרכו אל האוהד.

רפ"ק יהודה כהן: "אין לי מה להוסיף. מי שמנהלת את האירוע היא חברת אבטחה. רואים שהמאבטחים מנסים להוציא אותו (סופו). ראינו המולה, את האוהד רץ, השחקנים הדפו את השחקן החוצה. אני הייתי בצד השני בכלל ורק אחרי שתפסו את השחקן והורידו אותו למטה הגעתי למקום. התערבנו כשההמולה התחילה ביציע של הפועל, לא ראיתי אם השחקן פגע באנשים או לא. המשטרה הדפה את השחקן כולל האבטחה".

נמרוד בוכמן וניקולה וויצ´יץ´ (רדאד ג´בארה)
נמרוד בוכמן וניקולה וויצ´יץ´ (רדאד ג´בארה)
 

אחד הדיינים שאל: "האם השחקנים הדפו את השחקן או המאבטחים?". "כוח משטרה שהיה במקום. אך זה ממה ששמעתי, לא ראיתי", השיב כהן. "ראית פגם באוהדים של הפועל שלא רואים במשחקים אחרים?". כהן ענה: "לא. מלווים את הקבוצה עונה שלמה. לא היה משהו חריג, המשחק עבר בשקט ללא אירועים חריגים וללא עימותים". שמעון מזרחי הטיח בשוטר: "לא היית באולם, לא ראית כלום. היית מחוץ לאולם".

עו"ד רוטמן פנה לשוטר: "האם ראית את אוהדי הפועל צועקים לרגב פנאן 'אבא מת?'". מזרחי המשיך ושאל את רפ"ק כהן: :כשהגענו עם האוטובוס מה היה?". "לא היה משהו חריג", הגיב כהן. "כנראה שלא היית שם", השיב מזרחי, "העד הלא נכון הגיע. האם כתבת דו"ח משחק?". רוטמן שאל שוב את השוטר: "האם הבחנת בקריאות נגד רגב פנאן ושמעון מזרחי?". "לא היה משהו חריג", התעקש כהן.

סופו אמר בדיון: "כשהמשחק נגמר הלכתי לכיוון המנהרה והאיש הזה קילל אותי כל הזמן. המשכתי ללכת לכיוון חדר ההלבשה, שמעתי אותו מקלל את אמא שלי, המשכתי ללכת והוא המשיך וקילל גם את הילדים שלי. התחלתי לרוץ אחריו. אני משחק כדורסל כמה שנים, בחיים לא שמעתי קללות כאלה. אני מצטער על התגובה שלי, אני יודע שאני אמור לשמש דוגמה, המעשים שלי לא היו מתאימים לספורטאי ברמות האלה".

סופוקליס שחורציאניטיס (רדאד ג´בארה)
סופוקליס שחורציאניטיס (רדאד ג´בארה)
 

"אם פעם לא היו לי תאקלים עם אוהדים. שיחקתי ביוון בשתי קבוצות, אף פעם לא היו לי אירועים עם אוהדים. הוא היה ממש קרוב לפנים שלי, הייתי אמור להתעלם, אבל זה פשוט קרה. הדברים שהוא אמר היו נוראיים", הוסיף.

כשנשאל למה לקח לו כל כך הרבה לעצור את ההשתוללות ענה הסנטר: "לא יודע. רציתי להפחיד אותו. הרגשות שלי השתלטו עליי ועמעמו את כושר השיפוט שלי. אני מאוד מצטער, אבל אני לא יודע מה להגיד. הילדים שלי קטנים וזה פשוט פגע בי. שיחקתי בכל מיני מקומות, לא ראיתי אנשים שמקללים בהמנון. לא ראיתי אבות שאומרים לילדים שלהם לקלל שחקנים. קיללו אותנו וירקו עלינו".

כשנשאל מה תכנן לעשות כשרץ לעבר האוהד ענה סופו: "רציתי רק להפחיד אותו. הוא היה מוגן ע"י המאבטחים. לא רציתי להרביץ לו. לימדו אותי לא לפגוע באנשים אחרים. רציתי להפחיד אותי כדי שיבין שהוא לא יכול להגיד דברים כאלה. המטרה לא הייתה להכות אותו.

שמעון מזרחי (רדאד ג´בארה)
שמעון מזרחי (רדאד ג´בארה)
 

אחד הדיינים אמר "אני לא חושב שהשחקן באת חשב שהאוהד יאנוס את אשתו או אימו". "ברור שזו פרובוקציה", ענה שמעון מזרחי, "איך אני צריך להרגיש כשאני נכנס למגרש עם הנכדים שלי ואני שומע את המילים 'שמעון מזרחי תתאבד'? אתה לא יכול לדעת איך זה, כולנו בני אדם".

עו"ד רוטמן הוסיף: "גם שחקנים הם בני אדם ודמם לא יכול להיות הפקר. על בית הדין להגן על השחקנים ולתת מסר לאוהדים שהם לא יכולים להתנהג בצורה כזו. ההתנהגות של השחקן לא ראויה, אך תגובה לפרובוקציה מקלה במקרים כאלה. העובדה שהשחקן סבל מפרובוקציה צריכה להשפיע על הענישה".

"מי שיזם את כל האירוע הוא האוהד", הוסיף עו"ד רוטמן. "הוא היה צריך להיות כאן כמואשם או לכל הפחות בתור עד. אותו אוהד העלה לפייסבוק מרצונו החופשי אחרי המשחק סטטוס: 'מה רע בשירי מוות? שאלנו שאלה - איפה אבא של רגב? שמעון מזרחי תתאבד כבר זה משפט יפה'". הדיינים הגיבו: "האוהד לא עומד כאן כנאשם, הבנו שהוא לא אדם טוב".

מלבד סופו, גם הפועל ת"א עמדה לדין על התנהגות בלתי הולמת של אוהדיה במהלך הדרבי.  היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד רונן וינברג, ויתר על הדרישה לרדיוס בפועל לאור הסמיכות למשחקי הפלייאוף ודרש לקנוס את הקבוצה ב-25 אלף ש"ח ולהאריך את תקופת התנאי על הרדיוס שלה. בהפועל ביקשה זיכוי.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */